icon Moonwell's (Breeders)

Breeder info

Name:Moonwell's
Homepage:moonwells.freehostia...
BreedsGerbil, Mongolian
Contact information:Otathan yhteyttä sähköpostilla;
suvi_uuttu(ät)hotmail.com

Nyt myös Facebookissa Moonwell's gerbiilit!
Logo

Introduction
Olen Suomen Kani- ja Jyrsijäliiton hyväksymä virallinen kasvattaja ja kasvatukseni päävärit ovat:
grey agouti
grey agouti collared ja white spotted
slate
slate pied ja patched
Myös muun värisiä gerbiileitä syntyy.

Gerbiileitä minulla on ollut vuodesta 1999 ja olen aloittanut kasvatuksen 2005. Olen suorittanut hyväksytysti gerbiileiden kasvattajakokeen (KKK1) ja olen allekirjoittanut kasvattajasitoumuksen (SIT). Kasvattajasitoumuksesta löydät tarkemmat tiedot Suomen Gerbiiliyhdistyksen sivulta. Gerbolamme on Suomen Eläinsuojelyhdistysten liiton (SEY) tarkistama. Ostajat pääsevät näkemään gerbolamme, meillä ei ole luurankoja kaapissa :) Gerbolamme kuva löytyy nyt myös kasvattajasivun kuvagalleriasta!

Gerbiili on helppohoitoinen jyrsijä joka sopii myös aloitteleville jyrsijäharrastajille. Hamstereista poiketen gerbiili on hereillä myös päivisin ja ilahduttavat terraariossa puuhailemalla, kunhan niille järjestää aktivointia vaikkapa pahvirullien avulla. Gerbiilit ovat myös melko hajuttomia ja terraarion siivous on yleensä noin kerran kuussa, riippuen tietenkin terraarion koosta. Gerbiilit elävät keskimäärin kolme vuotta, mutta yli neljän vuoden ikäisiä gerbiileitäkin on. Lisätietoa gerbiileistä voit lukea Suomen Gerbiiliyhdistyksen sivulta www.gerbiiliyhdistys.fi tai foorumilta www.gerbiili.info. Jos haluat lukea kirjallisuutta, kannattaa tutustua Gerbiilifakta -nimiseen kirjaan jonka on kirjoittanut pitkänlinjan gerbiiliharrastaja ja -kasvattaja Minttu Vettenterä. Muissa gerbiiliaiheisissa kirjoissa kannattaa varautua virheisiin.
Minuun voit myös ottaa yhteyttä, mikäli sinulla on jotain kysyttävää gerbiileistä. Neuvon mielelläni :)

Mikäli olet kiinnostunut gerbiileistä, löydät kasvateistani ja tulevista poikueista tarkempaa tietoa kotisivuiltani. Sieltä löydät myös ohjeet varauksen tekemiseen. Käytössäni on varauslista, eli syntyvät poikaset menevät aina varausjärjestyksessä. Kasvattini rekisteröidään ja poikaset maksavat 25€, aikuiset 10-20€ riippuen iästä. Gerbiili on laumaeläin, joten huomioithan sen jo varausta tehdessäsi. Voit kysyä myös sijoitus/yhteisomistusta!

Asun Tampereella, mutta gerbiileitä kulkeutuu hyvin myös Vaasaan ja Jyväskylään sekä näiden välille. Myös näyttelyiden kautta muualle Suomeen.
Comments
Log in to read comments.
No account? Register for free!
News

19.05.2012
E3 syntynyt

Gambinan poikue syntynyt. Pesässä seitsemän poikasta, puna- ja mustasilmäisiä :)

19.05.2012
D3 syntynyt

D3 poikue syntynyt Almalle. Pesässä seitsemän poikasta.

06.05.2012
Gambina tiine

Gambinan paino nousee, joten taitaa siellä masussa olla pieniä gerbuttimia kasvamassa :) LA viikon 20 puolivälissä.

23.04.2012
Gambina astutettu

Eilen kevät saapui gerbolaan ja sen myötä kolme naarasta kiimaili. Gambina on astutettu, toivottavasti olisi onnistunut jo ensimmäisellä kerralla :)

01.01.2012
Uusi vuosi, aakkoset ympäri

Uuden vuoden poikueen synnytti Ånu.

27.08.2011
Koteja

Gerbolamme etsii LUOTETTAVIA ja YHTEISTYÖKYKYISIÄ koteja! Ota yhteyttä sähköpostiin tai yksärillä :)

Images