icon Siriuksen (Breeders)

Breeder info

Name:Siriuksen
Homepage:www.siriuksenkanila....
BreedsLionhead, Lionlop, Netherland Dwarf
Contact information:Siriuksen Kanila
Jaana Hietanen/Lohja
0400-312833
siriuksen.kanila at dnainternet.net
Logo

Introduction
Olen nelikymppinen, perheellinen Lohjalta. Kaneja minulla on ollut aina, mutta kaniharrastuksen aloitin enemmän ja vähemmän 'tosissani' vuoden 2000 tienoilla.
Olen myös mukana Suomen Kaniyhdistyksen Uudenmaan alajaostossa.
Siriuksen kanilassa syntyy kaneja ympäri vuoden, niin jalostukseen, näyttelyyn kuin kivaksi kaveriksikin.
Pääasiassa pyrin kasvattamaan kaneja, jotka ovat hyväluonteisia ja paljon käsiteltyjä. Tietenkään unohtamatta roduille ominaisia piirteitä sekä ulkonäköä.
Roduista 'ykkösenä' minulla on Hermeliini...se pieni ja pyöreä.
Hermeliiniä on pääasiassa luonnonharmaana, raudanharmaana, luonnonsinisenä, mutta myös muita värejä satunnaisesti syntyy, myös näiden värien viittakuviona ja 'scheck'-kirjavana.
Hyvänä 'kakkosena' kanilasta löytyy Leijonanharjas..suloinen ja pörröinen. Leijonanharjasta syntyy monissa eri väreissä ja myös pitkäkarvaisena 'moppina'.
Viimeisenä mutta ei todellakaan vähäisena löytyy uusi rotu niin Suomesta kuin kanilastanikin eli Leijonaluppa. Todella söpösen näköinen ja on ollut myöskin hyvä luonteinen. Sitäkin löytyy hieman 'karvattomampana' aina koko rungon peittävään pitkään turkkiin.
Comments
Log in to read comments.
No account? Register for free!
News

15.03.2011
Poikasia syntynyt ;)

Ninnille syntyi viisi pientä...kaksi niistä jäi henkiin...Ninni ei huolehtinut niistä ja nyt ne kaksi ovat jaettu toisille naaraalle. Hyvin voivat! kotisivuilta löytyy Leijonaluppa Adalmiina, jolla on kolme pientä...kaksi luonnonharmaata,yksi luonnonsininen ja Ninnin yksi valkoinen. Hermeliini naaras huolehtii yhdestä omasta ja yhdestä Ninnin poikasesta. Jos joku poikanen kiinnostaa, niin meiliä tännepäin. Luovutuksessa ovat huhtikuun loppulla.

21.02.2011
Poikasia?

Ninniltä odottelen emänsä kaltaista jälkikasvua, jos kaikki hyvin menee. Pesän rakennuspuuhissa kun touhuaa päivät.

09.02.2011
Helmikuun pakkaset!

Pitkä tauko ollut tänne. Poikasia odotellaan syntyväksi hermeliineille sekä leijonalupille helmikuun lopulla. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tulee söpösiä karvapalloja ;)

13.12.2009
Leijonaluppaa & hermua

Odotellaan Joulun lapsosia syntyväksi roduissa Leijonaluppa sekä Hermeliini. Luovutukset menevät syntymästä n.8 vkon päähän. Yhteydenotot vaikka spostilla.

10.07.2008
Kesän kanilapsosia luovutuksessa!

leijonanharjasta sekä hermeliiniä tulossa luovutusikään, eri väreissä. Sopivat kivaksi kaveriksi kuin näyttelyynkin.

23.01.2008
Hermeliinejä ja Leijonanharjaksia syntynyt!

Hermeliiniä on syntynyt ;) sekä myös kauan odotettu Leijonanharjas naaras suostui poikasia saamaan. Emänä ihana valkoinen sinisilmä ja muutaman päivän ikäiset poikaset samaa väriä näyttää olevan.

22.01.2008
Kasvattajayhteisö luotu

Kasvattajayhteisö luotu. Tervetuloa!

Images